Πρέπει να πετάω τον κρόκο του αυγού και να τρώω μόνο το ασπράδι;

Από τον Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Θαλή Παναγιώτου.

Το αυγό είναι ευρέως αποδεκτό πως αποτελεί έναν διατροφικό θησαυρό για όλα τα νοικοκυριά. Τα πλεονεκτήματα από την κατανάλωσή του είναι πολλά, είναι εύκολο στον χειρισμό και μπορεί να μας δώσει πολλά υγιεινά γεύματα σε λίγο χρόνο (πχ ομελέτα, καγιανά, βραστό, τηγανητό, ποσέ)! Έτσι, έχει γίνει ένα τρόφιμο που είναι απαραίτητο σε κάθε σπιτικό.

Επιπλέον, το αυγό είναι ένα φυσικό τρόφιμο, το οποίο δεν έχει υποστεί επεξεργασία, είναι πλούσιο σε υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη η οποία αποτελεί βασικό συστατικό τόσο για την ρύθμιση του βάρους μας όσο και για την υγεία μας.  Παράλληλα είναι πλούσιο σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και χαμηλό σε θερμίδες. Όλα αυτά το καθιστούν ένα τρόφιμο το οποίο μας χορταίνει, ενισχύοντας παράλληλα και την υγεία μας.

Αυτό που μας προβληματίζει συνήθως αναφορικά με το αυγό είναι η υψηλή του περιεκτικότητα σε χοληστερόλη. Έτσι, πολλοί απο εμάς αναρωτιούνται εάν θα έπρεπε να πετάνε τον κρόκο του αυγού και να καταναλώνουν μόνο το ασπράδι.

Στην επιστημονική βιβλιογραφία, το αυγό τείνει πλέον να απενοχοποιηθεί για την άνοδο της χοληστερόλης. Πολλές μελέτες έχουν γίνει τα τελευταία έτη με την κατανάλωση ενός ή δυο αυγών καθημερινά σε υγιείς ενήλικες και αυτό φάνηκε να μην επιδρά σημαντικά στην χοληστερόλη.

Ωστόσο, καλό είναι να είμαστε λίγο επιφυλακτικοί και να μην ξεπερνάμε κατά πολύ τα 4 ολόκληρα αυγά την εβδομάδα τα οποία είναι και οι επίσημες συστάσεις αυτή τη στιγμή. Μπορούμε φυσικά, να καταναλώνουμε άφοβα όσα ασπράδια επιθυμούμε, τα οποία περιέχουν και εξαιρετικής ποιότητας πρωτεΐνη, δηλαδή πρωτεΐνη που περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

Απαραίτητα αμινοξέα είναι εκείνα που δεν μπορεί να συνθέσει το σώμα μας απο μόνο του και θα πρέπει να τα λάβει από την τροφή. Το ασπράδι αυγού έχει την καλύτερη αναλογία σε αυτά τα αμινοξέα. Επίσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και το σχετικό προιόν που αποτελείται απο 100% ασπράδι (https://www.golden-eggs.gr/product/bio-100-aspradi/  https://www.golden-eggs.gr/product/100-aspradi/ ) ώστε να ενισχύσουμε τα παρασκευάσματά μας σε  πρωτεΐνη, κάνοντάς τα έτσι και πιο χορταστικά.

 

Σύνοψη

Το αυγό είναι πολύτιμο τρόφιμο λόγω της σύστασής του και αποτελεί ασπίδα για την υγεία μας. Δε χρειάζεται να πετάμε τους κρόκους, αλλά καλό είναι να μην ξεπερνάμε κατά πολύ τα 4 ολόκληρα αυγά την εβδομάδα. Ευτυχώς, η τεχνολογία και η γνώση έχουν εξελιχθεί και μπορούμε πλέον να απολαμβάνουμε και προϊόντα με 100% ασπράδι βελτιώνοντας έτσι την υγεία και τη διατροφή μας.