Πότε είναι ασφαλές να καταναλώνουν τα παιδάκια αυγά;

Από τον Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Θαλή Παναγιώτου.

Η διατροφή κατά την ευαίσθητη παιδική ηλικία είναι υψίστης σημασίας. Τα παιδιά, κατά τα πρώτα έτη της ζωής τους διαμορφώνουν συνήθειες οι οποίες θα τα ακολουθούν και ως ενήλικες. Επιπλέον, η επιστημονική βιβλιογραφία φανερώνει πως η παιδική διατροφή είναι πολύ σημαντική και για την διαμόρφωση της κατάστασης της υγείας του παιδιού αλλά και του μετέπειτα ενήλικα. Η παιδική διατροφή χρειάζεται να έχει ποικιλία, να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες, και όσο είναι εφικτό να μην περιέχει έτοιμο – πρόχειρο φαγητό. Εάν είστε γονείς, υιοθετείστε πρώτοι τις συνήθειες που θα θέλατε να έχουν τα παιδιά σας! Τα παιδιά κατανοούν τα πάντα και μιμούνται τους γονείς τους.

Η θέση του αυγού στην παιδική διατροφή

Το αυγό, φυσικά είναι ένα τρόφιμο θησαυρός για την κουζίνα μας. Μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί και ως υπερτροφή. Περιέχει απαραίτητα αμινοξέα, τα οποία ο οργανισμός μας δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, βιοτίνη και ταυτόχρονα είναι μια τροφή φυσική η οποία δεν έχει υποστεί επεξεργασία. Τι καλύτερο για το πιάτο του παιδιού μας; Όπως θα δείτε αναλυτικά και παρακάτω, ο Εθνικός Διατροφικός μας Οδηγός προτείνει την κατανάλωση 4-7 αυγών την εβδομάδα για τα παιδιά. Ο τρόπος μαγειρέματος του αυγού μπορεί να είναι οποιοσδήποτε αρκεί να χρησιμοποιείται ως κύριο έλαιο, και φυσικά με μέτρο, το ελαιόλαδο. Μπορείτε να κάνετε τα αυγά του παιδιού σας βραστά, ποσέ, ομελέτα, καγιανά ή ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε.

Πότε εισάγουμε το αυγό

Το αυγό, μπορεί να εισαχθεί σταδιακά μετά τον 6ο μήνα ζωής του βρέφους, όταν είναι έτοιμο για την εισαγωγή στερεών τροφών. Η εισαγωγή γίνεται σταδιακά για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αλλεργίας με μερικές κουταλιές κρόκο την ημέρα, χωρίς την παράλληλη εισαγωγή άλλων νέων τροφίμων. Σίγουρα, πριν την ολοκλήρωση του έτους το βρέφος θα πρέπει να τρώει αυγό αλλά και συνολικά να έχει μια διατροφή η οποία να περιλαμβάνει όλα τα τρόφιμα, πολύ κοντά στην διατροφή ενός ενήλικα.

 

Γενικές συμβουλές

Διαβάστε, τέλος, μερικές γενικές συμβουλές από τον Εθνικό Διατροφικό μας Οδηγό σχετικά με τις βασικές αρχές της παιδικής διατροφής.

  • Έχετε ποικιλία λαχανικών και φρούτων καθημερινά. Συμπεριλάβετε φρούτα/ή και λαχανικά σε κάθε γεύμα.
  • Συμπεριλάβετε καθημερινά γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, γιαούρτι ή τυρί στη διατροφή σας. Τα μικρότερα παιδιά χρειάζονται 2 με 3 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα και τα μεγαλύτερα 3 με 4.
  • Βάλτε ποικιλία δημητριακών όπως ψωμί, ρύζι, φρυγανιές κ.ά. Προτιμήστε τα δημητριακα ολικής.
  • Δημιουργήστε γεύματα με κόκκινο ή λευκό κρέας 2 με 3 φορές την εβδομάδα. Ωστόσο, αποφύγετε τα επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος.
  • Δημιουργήστε γεύματα με θαλασσινά ή ψάρια 2 με 3 φορές την εβδομάδα εκ των οποίων η 1 να είναι λιπαρό ψάρι, δηλαδή ψάρι με σκούρο δέρμα.
  • Συμπεριλάβετε 4 με 7 αυγά την εβδομάδα.
  • Μαγειρέψτε όσπρια τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.
  • Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο ως κύριο προστιθέμενο έλαιο.
  • Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης, αλατιού και προϊόντων που τα περιέχουν.
  • Ενθαρρύνετε την καθημερινή σωματική δραστηριότητα.
  • Λειτουργήστε ως πρότυπο για τα παιδιά, κάντε αυτά που θέλετε να κάνουν!
  • Ενθαρρύνετε τη δημιουργία σταθερών γευμάτων, δηλαδή πρωινού, κυριου γεύματος και ενός πιο ελαφριού γεύματος.
  • Ενθαρρύνετε την κατανάλωση νερού.
  • Αποφύγετε την παρακολούθηση τηλεόρασης ή τη διεξαγωγή άλλων δραστηριοτήτων την ώρα του φαγητού. Καλό είναι η οικογένεια να είναι συγκεντρωμένη στη διαδικασία του φαγητού.
  • Επιλέξτε προϊόντα εποχής.
  • Μαγειρέψτε στο σπίτι και συμπεριλάβετε τα παιδιά σε αυτή τη διαδικασία.