Ιδέες για το τέλειο μεταπροπονητικό γεύμα

Όσο σημαντική είναι η προπόνηση, άλλο τόσο σημαντικό είναι και το γεύμα μετά την προπόνηση! Πιο συγκεκριμένα, 30 λεπτά μετά το πέρας της άσκησης υπάρχει το λεγόμενο “μεταβολικό παράθυρο”, κατά το οποίο υπάρχει αυξημένη αιματική ροή και αναβολικό περιβάλλον. Αυτό σημαίνει, με απλά λόγια, πως ό,τι καταναλώσουμε εντός των πρώτων 30 λεπτών μετά την άσκηση θα το εκμεταλλευτούν οι μυς μας για την αποκατάσταση και την ενδυνάμωσή τους. Γι’ αυτό ποτέ μην μένετε νηστικοί μετά την προπόνηση! Το μεταπροπονητικό γεύμα είναι το πιο σημαντικό για τον αθλούμενο.

Επιπλέον, ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο για το γεύμα μετά την προπόνηση είναι πως θα πρέπει να έχει επάρκεια και πρωτεϊνών αλλά και υδατανθράκων. Πρωτεϊνών ώστε να δοθεί το υπόστρωμα για το χτίσιμο του μυ και υδατανθράκων ώστε να εκκριθεί η ορμόνη ινσουλίνη η οποία θα δώσει το σήμα στις πρωτεΐνες να μπουν μέσα στον μυ και βοηθήσουν στο χτίσιμό του.

Τέλος, το μεταπροπονητικό γεύμα πρέπει να είναι υψηλό σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες οι οποίες καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες παράγονται σε μεγάλο βαθμό στον οργανισμό ατόμων που αθλούνται έντονα. Αντιοξειδωτικά υπάρχουν στα φρούτα, στα λαχανικά, στους ξηρούς καρπούς, στο κακάο και σε διάφορα άλλα τρόφιμα. Όσο πιο έντονο χρώμα σε ένα τρόφιμο, τόσο περισσότερα αντιοξειδωτικά.

Ας δούμε μερικές ιδέες για το τέλειο μεταπροπονητικό σνακ!

• Ομελέτα και φρουτοσαλάτα

• Ψωμί με αυγό ποσέ, αβοκάντο και ντοματίνια

• Καγιανάς με ντομάτα, αυγό και παξιμάδι

• Smoothie με ασπράδι αυγού, γάλα αμυγδάλου, γιαούρτι, μέλι, μήλο και φυστικοβούτυρο

• Αυγοσαλάτα με γιαούρτι, αυγό, αβοκάντο και κριτσίνι

• Σαλάτα με κρουτόν, λαχανικά και αυγό βραστό

• Scrambled eggs με αυγό και γάλα σερβιρισμένο σε ψωμί και ψητά λαχανικά

• Smoothie με ασπράδι αυγού, γάλα, σκόνη κακάο, φράουλες και μπανάνα

• Φρυγανιές με τυρί, ελιές, αυγό βραστό και ντομάτα

• Αυγό μάτι στο αντικολλητικό τηγάνι με λίγο ελαιόλαδο με πατατοσαλάτα με πολλά χρωματιστά λαχανικά

• Smoothie με ασπράδι αυγού, γάλα, λωτό, αβοκάντο και κανέλα