Ιδέες για να εντάξετε το αυγό στη διατροφή σας όταν θέλετε να χάσετε βάρος

Από τον Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Θαλή Παναγιώτου.

Το αυγό εκτός από μια θρεπτική τροφή, με πλούσια θρεπτικά συστατικά, αποτελεί και μια πολύτιμη τροφή κατά την προσπάθεια απώλειας βάρους. Αυτό οφείλεται στο χαμηλό θερμιδικό του περιεχόμενο και στην παράλληλη ιδανική αναλογία των θρεπτικών του συστατικών. Είναι ένα τρόφιμο το οποίο, με απλά λόγια, μας κρατά χορτάτους για ώρα χωρίς να μας φορτώνει περιττές θερμίδες. Ένα επιπλέον “ατού” του αυγού κατά την προσπάθεια απώλειας βάρους είναι η πολύ εύκολη προετοιμασία του, δηλαδή σε ελάχιστο χρόνο μπορεί να μας δώσει πλήρη και νόστιμα γεύματα τα οποία δεν απαιτούν ιδιαίτερο κόπο ή χρόνο για να γίνουν. Όλα αυτά, λοιπόν, κάνουν το αυγό έναν πολύτιμο σύμμαχο στην απώλεια βάρους, ιδιαίτερα για ανθρώπους με περιορισμένο ελεύθερο χρόνο.

Το πρωινό, ανέκαθεν, γνωρίζαμε ότι είναι ένα από τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας, εάν όχι το πιο σημαντικό! Εξού και η γνωστή ρήση “Το πρωί φάε σαν βασιλιάς”. Το πρωινό είναι το ξεκίνημα της μέρας μας και χρειάζεται να είναι θρεπτικό και πλήρες έτσι ώστε να μας παρέχει με όλα τα απαραίτητα συστατικά για να ανταπεξέλθουμε στην απαιτητική μας ημέρα. Επιπρόσθετα, η βιβλιογραφία υποστηρίζει ξεκάθαρα ότι ένα σωστό πρωινό βοηθά στην απώλεια βάρους.

 

Πάμε, λοιπόν, να δούμε 5+1 ιδέες για πρωινό γεύμα οι οποίες περιέχουν αυγό, όταν είμαστε σε προσπάθεια απώλειας βάρους:

  1. Ομελέτα

Η κλασσική ομελέτα είναι ένα πρωινό που αρέσει, σχεδόν, σε όλους. Σε λιγότερο από 5 λεπτά, σε ένα καλό αντικολλητικό τηγάνι, μπορείς να δημιουργήσεις μια πεντανόστιμη ομελέτα η οποία θα σε κρατήσει για πολλές ώρες, ιδιαίτερα εάν την συνοδεύσεις με ένα φρούτο ή με ένα μπολ φρουτοσαλάτας. Για όσους φεύγουν από το σπίτι τρέχοντας το πρωί, πολύ καλή επιλογή είναι και η ομελέτα φούρνου η οποία διατηρείται στο ψυγείο. Μπορείτε για παράδειγμα να φτιάξετε μια μεγάλη ομελέτα φούρνου την Κυριακή το βράδυ, να την αφήσετε να κρυώσει, να την διατηρήσετε στο ψυγείο και να έχετε έτοιμο το πρωινό σας για 2 – 3 μέρες!

 

  1. Καγιανάς

Αγαπημένο, ελληνικό γεύμα ο καγιανάς! Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που έχουμε φρέσκιες και μυρωδάτες ντομάτες! Ο καγιανάς είναι ένα πολύ θρεπτικό γεύμα καθώς το ελαιόλαδο και η θερμότητα συνδυάζονται τέλεια ενισχύοντας την απορρόφηση του αντιοξειδωτικού λυκοπενίου που υπάρχει στην ντομάτα. Συνοδεύστε τον καγιανά σας με μερικές φρυγανιές ολικής και μερικά λαχανικά για ακόμα μεγαλύτερο κορεσμό.

  1. Αβοκάντο τοστ

Εάν είστε λάτρεις του brunch, δύσκολα θα απορρίψετε το αβοκάντο τοστ! Το αβοκάντο τοστ είναι γεμάτο θρέψη και βιταμίνες και η συνταγή είναι πανεύκολη. Λιωμένο αβοκάντο, αλειμμένο σε φρεσκοφρυγανισμένο ψωμάκι ολικής και από πάνω αυγό, σε οποιαδήποτε μορφή του! Βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες σε ένα μόνο πρωινό το οποίο θα σας κρατήσει σίγουρα χορτάτους για ώρα.

  1. Αυγό βραστό

Για τους πιο κλασσικούς, το βραστό αυγό είναι σταθερή αξία. Συνδυάζοντας βραστό αυγό με τυρί, φρεσκοφρυγανισμένο ψωμί ολικής ή φρυγανιές ολικής και τυρί δημιουργούμε ένα πλήρες πρωινό, το οποίο περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά και θα μας δώσει την απαραίτητη ενέργεια για την μέρα μας.

  1. Scrambled eggs

Αν βαριέστε τα ίδια και τα ίδια, τα scrambled eggs, μπορούν να σας δώσουν έναν αέρα ανανέωσης. Σε πραγματικά ελάχιστο χρόνο, μπορούν να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό και χορταστικό γεύμα. Τα scrambled eggs σας μπορείτε να τα σερβίρετε πάνω σε ψωμί, τορτίγια (επιλέγουμε πάντα αρτοσκευάσματα ολικής αλέσεως για περισσότερες φυτικές ίνες) ή αν έχετε λίγο περισσότερο χρόνο μπορείτε να τα σερβίρετε πάνω σε ροδέλες ψημένης γλυκοπατάτας!

  1. Πίτες χωρίς φύλλο

Οι πίτες χωρίς φύλλο, είναι ένα γεύμα που μοιάζει πολύ με την ομελέτα! Λαχανικά, τυρί, αυγά και ελάχιστο αλεύρι παντρεύονται τέλεια δημιουργώντας ένα πολύ θρεπτικό γεύμα το οποίο έχει και πολύ υψηλό δείκτη κορεσμού λόγω της μεγάλης του περιεκτικότητας σε λαχανικά. Μπορείτε να βρείτε πάρα πολλές συνταγές στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα με κολοκυθάκια ή κολοκύθα. Φυσικά, η πίτα χωρίς φύλο μπορεί να γίνει το Σαββατοκύριακο που έχουμε περισσότερο χρόνο, να διατηρηθεί στο ψυγείο και να αποτελεί το πρωινό μας για όλη την εβδομάδα.

Σύνοψη

Όλες οι παραπάνω ιδέες είναι θρεπτικές και θα μας κρατήσουν χορτάτους για αρκετή ώρα. Αποτελούνται από φυσικά, αγνά τρόφιμα και σίγουρα συμβάλλουν στην απώλεια βάρους. Θα πρέπει, όμως, να τονίσουμε ότι η απώλεια βάρους εξαρτάται κατά βάση από το ισοζύγιο ενέργειας, οπότε οι ποσότητες των πιο πάνω πρωινών θα πρέπει να εξατομικεύονται βάση των αναγκών του καθενός ώστε να επιτευχθεί η απώλεια βάρους.