Αυγό και μυϊκή ενδυνάμωση

Το αυγό αποτελεί μια από τις καλύτερες, εάν όχι την καλύτερη, επιλογές μετά την άσκηση. Η παρουσία των απαραίτητων αμινοξέων μετά την άσκηση είναι πολύ σημαντική έτσι ώστε ο μυς να μπορέσει να ενδυναμωθεί. Ουσιαστικά, κατά την διάρκεια της άσκησης ο μυς φθείρεται, εάν όμως καταναλώσουμε το σωστό μεταπροπονητικό γεύμα, τότε ο μυς μεγαλώνει ακόμα περισσότερο από πριν. Οπότε αυτή η “φθορά” που προκαλεί η άσκηση είναι απαραίτητη, όπως απαραίτητο είναι και το σωστό μεταπροπονητικό γεύμα το οποίο όχι μόνο καλύπτει την φθορά, αλλά αναπλάθει τον μυ περισσότερο από πριν.

Γιατί, όμως, το αυγό είναι το τέλειο σνακ μετά την άσκηση; Γιατί είναι το τρόφιμο με την καλύτερη αναλογία απαραίτητων αμινοξέων. Τα αμινοξέα είναι οι δομικές μονάδες (τα τουβλάκια) των πρωτεϊνών. Χωρίζονται σε απαραίτητα και μη απαραίτητα. Τα μη απαραίτητα μπορεί ο οργανισμός μας να τα συνθέσει από μόνος του. Αντίθετα, τα απαραίτητα ο οργανισμός μας αδυνατεί να τα συνθέσει από μόνος του και θα πρέπει να τα λάβουμε από την τροφή. Συνήθως, τα απαραίτητα αμινοξέα τα συναντάμε σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Αυτός είναι και ο λόγος που τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης λέγονται και τρόφιμα υψηλής βιολογικής αξίας. Έτσι, λοιπόν, το αυγό είναι το τρόφιμο με την καλύτερη αναλογία απαραίτητων αμινοξέων. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το αυγό χρησιμοποιείται και ως μέτρο σύγκρισης με άλλα τρόφιμα ως προς την ποιότητα των πρωτεϊνών τους. Ιδιαίτερα το αμινοξύ λευκίνη το οποίο υπάρχει σε σημαντικό ποσοστό στα αυγά φαίνεται ότι διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στον μεταβολισμό των μυών.

Ακόμα, το αυγό είναι πλούσιο σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά τα οποία είναι πολύ σημαντικά για τον καταπονημένο οργανισμό ενός ασκούμενου και για τον μεταβολισμό και την αποκατάσταση του μυϊκού συστήματος.

Συνεπώς, αν γυμνάζεστε και επιδιώκετε μυϊκή ενδυνάμωση, το αυγό είναι αναμφίβολα μια από τις καλύτερες επιλογές για τους μυς σας. Συνδυάστε το αυγό με μια πηγή υδατάνθρακα, όπως φρούτα, ψωμί, φρυγανιά, κριτσίνι, πατάτα ώστε να πετύχετε το μέγιστο δυνατό της μυϊκής ενδυνάμωσης. Ο υδατάνθρακας βοηθά τα αμινοξέα που περιέχει το αυγό να μπορέσουν να εισέλθουν εντός του μυ και να συμβάλουν στην ενδυνάμωσή του.